Mijn favoriete thuisworkout!

    

Je kent het vast wel… Tussen werk, school, vrienden, vrije tijd en noem maar op komt ook nog ergens het woord ‘sporten’ om de hoek kijken. Je wilt naast alle dagelijkse bezigheden namelijk wel lekker in je vel zitten en je fit voelen! Maar af en toe weet je gewoon niet waar je het nog moet inplannen… Of je hebt misschien wel genoeg tijd maar weet niet waar je in godsnaam de motivatie vanaf moet halen om naar de sportschool te gaan. I GET YOU en daarom zal ik mijn favoriete thuisworkout met jullie delen. Gewoon… lekker vanuit je woonkamer of tuin!

HIT-training

Dit is echt mijn absolute favoriete workout! In 20 minuten (incl. pauze!) ben je klaar en kan ik je garandere ndat je een voldaan gevoel hebt! HIT staat voor ‘High Intensity Training’ en is de meest intensieve vorm van intervaltraining. Je kunt een HIT-training in de vorm van hardlopen doen maar ik doe het liever in de vorm van oefeningen! Ik wil immers thuis sporten! Het is wetenschappelijk bewezen dat HIT-training je conditie/uithoudingsvermogen verbetert. Daarbij verbrand je nog lang na de workout extra calorieën, gewoon vanuit je luie stoel! Tot slot heb je voor deze workout ook nog eens geen spullen nodig, al kan een matje prettig zijn (zeker buiten)!

Welke oefeningen je doet maakt eigenlijk niet zoveel uit zolang je er maar voor zorgt dat je uiteindelijk alle lichaamsleden hebt getraind. Het principe blijft altijd hetzelfde: je doet 50 seconden lang een oefening, gevolgd door 10 seconden pauze. Iedere oefening duurt inclusief pauze dus 1 minuut. Jep, meteen daarna start je al met de volgende oefening. 😉

Mijn favoriete HIT-training

Hieronder een HIT-training met mijn favoriete oefeningen:

1. Jumping jacks

2. Burpees (ja echt…!)

3. Push-ups

4. Side-plank links

5. Side-plank rechts

6. Mountain climbers

7. Knieheffen

8. Jump squats

9. Jump lunges

Ik hoor je denken… Huh, maar dit duurt toch geen 20 minuten? Klopt, daarom doe je alle oefeningen 2 keer. Oftewel, je doet 2 rondes! Tussen de 2 rondes in houd je 1 minuut pauze om even op te laden voor de nieuwe ronde. Dit zijn best pittige oefeningen, mocht je graag wat rustiger willen starten dan kun je de oefeningen op een eenvoudigere manier uitvoeren. Denk aan push-up op knieën, planken met knieën 90 graden gebogen, squatten en lunges niet in sprongvorm maar normaal, etc. Als je niet weet hoe je bepaalde oefeningen moet uitvoeren dan kun je deze het beste even op YouTube opzoeken. Daar staan echt alle oefeningen (en hun verschillende varianten) op, heel handig!

Voor degenen die het aandurven, heel veel succes! You can do it! Laat je me even weten wat je ervan vond?! Ohja, nog één tip: deze workout is niet geschikt als je geen tijd hebt om erna te douchen, sweat guaranteed!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door deze website te bezoeken ga je akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Sluit